Als vervolg op de in juni gestarte campagne om de consumptie van biologische voeding te stimuleren begint in september een overheidscampagne rond appels, winterpeen en jong belegen kaas. De campagne is een voortvloeisel uit het Actieplan groei van biologische productie en consumptie. In de weken 38, 39 en 40 is dan op televisie weer de commercial te zien.
Op Ekoland.nl doet voorzitter Willem Groenenberg een oproep aan de sector om aan te haken: “De bal ligt nu voor het doel. Het is nu aan ons allen om deze erin te schoppen. Iedereen kan een veelheid aan producten in de spotlight zetten zodat consumenten op de winkelvloer het juiste besluit nemen. Hiervoor is het belangrijk goed samen te werken met de handelshuizen en iedereen aan te laten haken en te laten knallen.”
Sepha Smit van RVO heeft goede verwachtingen van de nieuwe campagne: “De folders van de retailers zijn zeer belangrijk, met het oog op het bereiken van de consument. Bij de start van de campagne in juni zagen we een brede participatie van retailers en producenten. Er is veel gedaan om consumenten te activeren. Dat willen we nu natuurlijk weer en het liefst nog meer. Uit de evaluatie blijkt dat iedereen weer mee gaat doen.”
Op de website van de overheid Alles over biologisch is meer informatie beschikbaar. Daar vindt u ook een toolkit die u kunt gebruiken voor aanhaakacties.