Consumentencampagne over ‘biologisch’ start in juni

Begin juni start de consumentencampagne die door het ministerie van LNV is geïnitieerd. Na afstemming met een afvaardiging van Bionext, Biohuis en Bio Nederland, eerder deze maand, heeft communicatiebureau Open Now groen licht om de campagne uit te rollen. Willem Groenenberg, bestuurslid Biohuis, verklaart op Biojournaal: “Wij zijn tevreden over de gedegen aanpak van Open Now en de uitleg over de gekozen strategie. De campagne koppelt positieve associaties aan biologisch. Het keurmerk en logo komen er sterk in naar voren. De Rijksoverheid is afzender van de campagne.”

Na gedragsonderzoek door Motivaction zijn twee interessante doelgroepen geïdentificeerd: de prijsbewuste verantwoorde koper en de welgestelde bewuste koper. De campagne zal deze doelgroepen via televisie en buitenschermen bereiken. De campagne start in week 23 (de week van 3 juni) en duurt vier weken. Na een tussentijdse evaluatie en het doorvoeren van eventuele verbeterpunten krijgt de campagne een vervolg in september.