Om het EKO-keurmerk extra onder de aandacht te brengen bij consumenten, start op 19 mei een nieuwe influencer campagne. Leroy van de Ree (van Voedingsweetjes) en Saskia Sampimon-Versneij (van The Green List) gaan hun in totaal 600.000 volgers attenderen op Nederlandse biologische voeding met het EKO-keurmerk. Daarbij staan verschillende soorten kwark van Weerribben Zuivel centraal, waarmee Odin en zelfstandige biowinkels een consumentenactie voeren. Daarnaast is er bij The Green List aandacht voor de EKO-NL eieren van ’t Paradijs, die ook verkrijgbaar zijn bij Odin.
Geïnteresseerde volgers van Voedingsweetjes en The Green Line worden doorgelinkt naar een speciale pagina op de EKO-website, waar ze aanvullende informatie vinden over de Nederlandse, biologische kwaliteitsproducten met het EKO-NL keurmerk. Ook kunnen ze zich inschrijven voor de EKO-NL Nieuwsbrief. Na de zomer volgen nog campagnes rond fruit, kaas, soep en vlees.