Publiekscampagne biologisch weer gestart

In de maand juni is een nieuwe publiekscampagne gestart rond biologische voeding. Doel is om de bekendheid van biologische voeding en het Europese keurmerk te vergroten. De campagne bestaat uit televisiecommercials, online advertenties, buitenreclame en de website allesoverbiologisch. Vorig jaar startte het ministerie van LVVN met de campagne. Naar aanleiding van de bevindingen van de campagnes in 2024 zijn enkele aanpassingen doorgevoerd. In de vorige campagnes stonden bepaalde producten centraal. Dat zal dit jaar ook gebeuren maar dan met andere producten. Ook zal het aspect van ‘genieten’ sterker in beeld worden gebracht met biologisch consumerende personen.

Net als vorig jaar haken supermarkten aan bij de campagne. Zo besteedt Jumbo in haar winkels, de folder en online aandacht aan biologische producten onder de noemer ‘Biologisch is zo logisch’. Jumbo heeft tot doel om in 2026 minimaal 8% en in 2027 minimaal 10% van de verkochte aardappelen, groenten en fruit biologisch van teelt te laten zijn.