In de tweede helft van 2024 hebben vier influencers zich ingezet voor het EKO-keurmerk. Saskia Sampimon, Leroy van de Ree, Sanne Vogel en Elize Been gebruiken hun platforms om hun volgers te informeren over gezonde en duurzame voeding. Samen hebben zij meer dan 700.000 volgers, met name consumenten die grote waarde hechten aan verantwoorde voeding
De influencers plaatsten berichten over Nederlandse biologische voeding en het EKO-event dat in september plaats vond in Zeewolde. Daarmee bereikte ieder van de influencers vele tienduizenden consumenten. Door de aandacht die de influencers aan het EKO-keurmerk besteedden, groeide het aantal bezoekers aan de EKO-website met ruim 72%. Het aantal websitebezoekers bleef ook hoger na afloop van de campagne. Ook het aantal bezoekers van het Instagramaccount van EKO-keurmerk nam toe (met 20%).
De campagne laat zien dat de inzet van influencers een effectieve manier is om meer bekendheid te geven aan biologische voeding en het EKO-keurmerk. Het communicatieteam van Stichting EKO-keurmerk werkt aan een plan om een goed vervolg te geven aan de campagne. Voor meer informatie en vragen over EKO-keurmerk kunt u terecht op de website.