Campagne rond biologisch bij Albert Heijn

Binnenkort start bij Albert Heijn de landelijke nudgingcampagne die Bionext heeft geïnitieerd, als onderdeel van de Europese consumentencampagne. Consumenten zien korte teksten over ‘biologisch’ op de plek van aankoop. Voorbeelden daarvan zijn: ‘Biologisch, proef het verschil’, ‘Voor hetzelfde geld heb je biologisch’ of ‘Biologisch, goed voor de natuur en voor jou’. De aankoopbereidheid wordt groter als consumenten weten wat de meerwaarde is van biologische producten, zo blijkt uit onderzoek van GfK. Een van de belangrijkste redenen om niet te kiezen voor biologische producten is gebrek aan kennis over ‘biologisch’ bij de consument.

“We vinden het belangrijk om onze klanten te inspireren om vaker biologisch te kiezen”, zegt Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. “Daarom ben ik blij dat we samen met Bionext gedurende langere tijd kijken hoe we dat het beste bij het schap kunnen doen. Als supermarkt met het grootste aanbod biologische producten in Nederland zetten we onverminderd in op ons biologische assortiment en daar is dit project een mooi voorbeeld van.” Lees meer op Biojournaal.